"Пристрасті Христові": Картина Мела Гібсона – сильнодіючі ліки


Архів 2004 р.

'"ПристрастіКінострічка Мела Гібсона "Пристрасті Христові" ще до початку прокату наробила багато галасу. Режисера не раз звинувачували в антисемітизмі.

Зняти цю картину актор і режисер Мел Гібсон мріяв багато років. Тільки підготовка до зйомок зайняла 12 років. "Я прагнув створити справжній мистецький твір – фільм, котрий переживе свій час і спонукатиме різних глядачів до серйозних міркувань. Я дуже сподіваюся, що ця розповідь про сміливість і жертовність підштовхне людей до міркувань про терпимість, любов і прощення. У сучасному світі цих якостей дуже бракує", – каже Гібсон.

В Україні прем'єра пройшла без ексцесів. Але представники духівництва по-різному відгукуються про фільм.
Патріарх УПЦ КП Філарет каже, що побачив багато Христових страждань, але не його дух: "Святе письмо закликає, щоб дух скоряв плоть, а от у цьому фільмі я, наприклад, не відчув цього духу Ісуса Христа, його сили волі".

А от Олексій Петрів, протоієрей Української Греко-католицької Церкви відзначає: "Замислімось над тим, скільки у нашому житті є набагато жорстокіших речей! Добре це чи погано, що такий фільм виходить у страсні дні? Безумовно, добре!"

Говорячи про своє ставлення до фільму "Пристрасті Христові", глава УПЦ (МП) Митрополит Володимир також відзначив, що позитивне значення цієї стрічки полягає в тому, що цей фільм є нагадуванням сучасному світу про ціну, якою ми викуплені з рабства гріха і смерті. Але, за словами Митрополита, перебільшенням, на жаль, є надмірний натуралізм картини. „Про це свідчать уже кілька смертей, що сталися під час перегляду. "Це фільм для дорослих, його не можна відвідувати з дітьми. А Блага Вість – Євангеліє – є доброю новиною для всіх: і для дітей, і для дорослих. І головною подією, про яку мають довідатися люди, є не тільки катування Христа, не тільки сцени Його страждань, не тільки смерть на Хресті, але і Його Знамените і Світле Воскресіння".
Митрополит Донецький і Маріупольський Іларіон вельми неприхильно поставився до фільму "Пристрасті Христові", повідомляє "Седмица.Ру" з посиланням на ІТАР-ТАРС.

"Цілковитим блюзнірством" назвав він стрічку Гібсона "Пристрасті Христові", показ якої анонсують донецькі кінотеатри.
"Я не планую дивитися фільм "Пристрасті Христові", – заявив митрополит журналістам.

А ось думки представників Московського Патріархату із самої Росії. Там фільм коментується набагато активніше.

" Видовищна картина Мела Гібсона – сильнодіючі ліки, він може змусити людей замислитися про події, що відбулися дві тисячі років тому", – сказав в інтерв'ю кореспонденту ІТАР-ТАРС заступник голови Відділу зовнішніх церковних зв'язків Московського Патріархату (ВЗЦЗ МП) єпископ Марк. "Багато наших співвітчизників, занурених у матеріальну стихію, бояться думати про сенс життя і про смерть, а фільм ставить саме ці основні питання", – вважає представник ВЗЦЗ МП.

Станіслав Широкорадюк, єпископ Української римо-католицької церкви: "Я вважаю, це дуже ефективно. Така яскрава Євангелія – що відзначає відкуплення Христа. І цей фільм може поєднати, дуже поєднати всіх християн".

За словами директора Католицького медіа-центру отця Костянтина, "перш ніж давати оцінки цьому фільму і коментувати його, треба розуміти деякі речі. Зокрема те, що Мел Гібсон зняв свій фільм у конкретному жанрі, який у Католицькій Церкві має назву "Passіo" ("хресні муки")".

Як пояснив отець Костянтин, "у Страсну п'ятницю, під час Літургії читається або співається Євангеліє від Іоанна. Це довгий опис, у якому мова йде про муки Христові. "Passіo" виконується хором, композитори кладуть музику на слова Євангелія для симфонічних оркестрів.

Разом з тим, Мел Гібсон зробив фільмову версію "Passіo". На думку священика, лише розуміючи цей момент, можна про щось говорити.

"Я думаю, що у фільмі немає ніяких антисемітських думок... Після кіносеансу люди не виходять з гаслами на кшталт "Бий жидів, рятуй Росію!" Усі вони дуже вражені тим, що людина може зробити з іншою людиною. Християни усвідомлюють, що Христос любив людей настільки, що віддав своє власне життя", – сказав о. Костянтин.

Кіноглядачеві варто пам'ятати...

На прем'єрі "Пристрастей Христових" 57-літня американка Пегі Ло Скотт зомліла, коли на екрані в руки Христові забивали цвяхи, і потім померла в лікарні від серцевого нападу. В кінотеатрі бразильського міста Белу-Оризонті 43-річний пастор Жозе Жералду Суарес помер від інфаркту практично одночасно з екранним Ісусом.

А у Флориді після сеансу добровільно здався в поліцію небезпечний злочинець, якого три роки безуспішно розшукували за збройне пограбування банку. Майже відразу після цього творіння Мела Гібсона справило настільки сильне враження на 21-літнього мешканця Техаса Дена Ліча, що він зізнався у вбивстві своєї дівчини. Тіло 19-річної Ешлі Ніколь Вілсон було знайдено 19 січня 2004 року. Слідчі не знайшли на тілі ознак насильства і вирішили, що дівчина наклала на себе руки. На це вказувала і передсмертна записка, у якій Ешлі описувала депресію, причиною якої стала несподівана вагітність. Справу було закрито, але через два місяці перегляд "Пристрастей Христових" і задушевна бесіда з другом змусили парубка покаятися у вбивстві. Ден Ліч зізнався поліції, що вбив подружку, тому що не хотів виховувати дитини.

Узагалі на Заході "Пристрасті Христові" потрапили в категорію картин, на які особи до 17 років допускаються тільки в супроводі дорослих. Також фільм не рекомендується дивитися вагітним, людям, що страждають на серцеві захворювання, й особливо чутливим і вразливим особам. Це один з тих небагатьох в історії кінематографа фільмів, на переглядах якого не зайвою була б присутність лікаря в залі для глядачів.

Пристрасті навколо фільму

Фільм Мела Гібсона "Пристрасті Христові / Passіon of Chrіst" посилив антисемітизм у США, повідомляє Washіngton ProFіle.
Опитування The Pew Research Center for the People and the Press показало, що нині 26% жителів США переконані в тому, що євреї винні в загибелі Ісуса. У березні 1997 року таких було 19%.

Ця точка зору особливо популярна серед молодих американців, що не досягли 30-літнього віку, і серед чорношкірих жителів США.
Фільм Гібсона, котрий єврейські організації звинувачують в антисемітизмі, подивилися приблизно 19% дорослих американців. Ще 49% планують подивитися його найближчим часом.

Відомий православний публіцист диякон Андрій Кураєв дає свою оцінку звинуваченням фільму в антисемітизмі: "В Росії в прокуратуру Республіки Комі ще два роки тому надійшла позовна заява з цього приводу. Один громадянин обвинувачував Сиктивкарську єпархію Російської православної церкви в тому, що вона поширює Біблію, і наводив ті місця Старого Завіту, що здавалися йому такими, що розпалюють міжнаціональну ворожнечу...

Останніми десятиліттями сформувалася вже традиція у світовій пресі: напередодні християнського Великодня шпальти у розділі новин починають майоріти повідомленнями про те, що якийсь учений вже остаточно довів, що Христа розіпнули римляни, а єврейська влада і юрба намагалися його захистити... Посилання йдуть на деякі "древні джерела і Талмуд". Але у найдавнішому нехристиянському джерелі про події на Голгофі – листі сирійця Мари бар Серапіона до сина, котрий датується кінцем І століття, мовиться: "Що доброго здобули афіняни, вбивши Сократа, чи іудеї, стративши мудрого Царя свого?" І власне талмудичні тексти цілком однозначно ініціативу гонінь на Христа приписують саме єврейським старійшинам (див. Толедот Ієшу, 9).
Від себе Гібсон нічого не додав. Він ставив фільм за Євангелієм".

Директор ватиканської прес-служби Хоакін Наварро-Вальс заявив: "Цей фільм – кінематографічне відображення подій, описаних у Євангелії. Якщо визнати його антисемітським, доведеться визнати антисемітським і Євангеліє".

Архів 2004 року
газета "Християнський Демократ"

0 комментариев

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *

Подписаться на комментарии