А.С.Д. в Google News - натисніть Підписатися

Вплив бінаурального ритму

Формування громадсько-політичної поведінки великих груп населення

До попереднього розділу: Звукові феномени. Інфразвук

Цікавим є прийом впливу на людину спеціально сконструйованим шумом. Бінауральні биття (при бінауральному пред’явленні два повідомлення записуються на різні доріжки магнітофона й одночасно подаються в праве і ліве вухо) були відкриті німецьким експериментатором В.Давом у 1839 році. Сучасна бінауральна технологія синхронізації функціонування півкуль мозку розроблена і запатентована Робертом А. Монро .

Якщо торкнутися суті технології, то слід відзначити, що смуга частот, у якій живий організм може сприймати бінауральні ритми, залежить від розмірів його черепної коробки. Для людини несуча частота повинна бути нижче 1000 Гц . Коли в правому і лівому вусі присутні сигнали різних, але близьких частот, мозок сприймає різницю фаз між цими сигналами. У природному середовищі це дало б йому інформацію про джерело звуку. У випадку, коли звук йде з навушників чи стерео динаміків, у результаті накладення цих сигналів мозок сприймає частоту, рівну різниці частот сигналів, що впливають – частоту биття, що чується як бінауральний ритм. Дослідження показали, що просторово ці биття виникають у верхній оливі, розташованій в стовбурі головного мозку. Ця активність передається в кору мозку, де її можна зареєструвати за допомогою електроенцефалограми.

Суб’єктивні відчуття від прослуховування фонограм з бінауральними ритмами в залежності від їхньої частоти можуть бути стимулюючими чи заспокійливими. Вплив бінауральних ритмів, близьких до дельта- (1-4 Гц) і тета- (4-8 Гц) діапазонам електричних хвиль мозку пов’язуються зі станами розслаблення, медитації і творчості . Такі ритми використовуються як седативний засіб. Бінауральні ритми з частотою альфа-хвиль (8-12 Гц) збуджують відповідну активність у мозку і приводять до стану спокійного пильнування. Ритми бета-діапазону (близькі до 16-24 Гц) пов’язуються з підвищеною зосередженістю і пильнуванням, а також з поліпшенням пам’яті.

Термін Hemi-Syns було обрано автором тому, що багато станів свідомості, які досягаються за допомогою цієї технології, пов’язані із синхронізацією функціонування півкуль головного мозку. Справа в тім, що півкулі мозку можна розглядати як підсистеми єдиної системи по переробці інформації. Обидві підсистеми обробляють інформацію як паралельно, так і незалежно. Причому їхня взаємодія не є ні безупинною, ні довільною. В даний час визначені стани свідомості пов’язують з відокремленням чи взаємодією півкуль. Тому технологія застосування бінауральних ритмів, впливаючи на рівень автономізації діяльності півкуль головного мозку, може впливати на його функціонування і певною мірою допомогти слухачеві свідомо налагоджувати міжпівкулеві нервові зв’язки на потрібній частоті.

Технологія Hemi-Syns у даний час доступна широкому колу користувачів. Поширюються спеціальні аудіокасети і компакт-диски. Тому використання цієї технології можна розглядати як одну з модифікацій застосування засобів масової інформації.

До наступного розділу: Музичні феномени

Примітки:

1. Номер патенту: 3884218; рік: 1975; State/Country: VA; комерційна назва: Hemi-Sync. Robert A. Monroe Method of Inducing and Maintaining Various Stages of Sleep in the Human Being - Метод викликання і підтримки в людей різних стадій сну. Номер патенту: 5213562; рік: 1993; State/Country: VA; комерційна назва: Hemi-Sync. Robert A. Monroe Method of Inducing Mental, Emotional and Physical States of Consciousness, Including Specific Mental Activity, in Human Beings - Метод викликання в людей психічних, емоційних і фізичних станів свідомості, включаючи особливі види розумової активності. Номер патенту: 5356368; рік: 1993; State/Country: VA; комерційна назва: Hemi-Sync. Robert A. Monroe Method of Inducing Desired States of Соnsсіоusnеss - Метод викликання бажаних станів свідомості

2. Oster G. Auditory beats in the brain // Scientific American. – 1973. - № 229. – P. 94-102.
Poeddeler F. Spielsucht-Flucht aus der Schule? // Hd. Baeuerle S. Der suchrgefaehrdere Schueler. Regensburg. – 1993. – S. 173-197.

3. Hiew C.C. Hemi-Sync into creativity // Hemi-Sync Journal. – 1995. – V. 13. - № 1. – P. 3-5.

4. Foster D.S. EEG and subjective correlates of alpha frequency binaural beats stimulation combined with alpha biofeedback // Hemi-Sync Journal. – 1990. – V. 8. - № 2. – P. 1-2.

0 коментарів

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *

Подписаться на комментарии