«Жіноча» кінорежисура в гендерному аспекті культуротворчості
Гендерна проблематика в галузі мистецтвознавства на Україні до теперішнього часу залишається відкритою. Традиційне мистецтвознавство не знає поділу будь-яких видів мистецтва за «статевою ознакою», критеріями розділення визначаються інші аспекти, наприклад – національний. Однак, кожен з нас живе, діє, мислить, відчуває, не як своєрідна абстрагована природно-соціальна одиниця, але завжди як чоловік та жінка.
Природно очікувати, що й твір мистецтва, створений представником тієї чи іншої статті, буде мати відбиток і цієї особливості його творця. І, хоча ця проблема стосовно кіномистецтва до сих пір не піднімалась, заперечувати реальне існування проблеми чоловічого та жіночого «начал» у мистецтві навряд чи коректно. Намаганням віднайти підходи до вирішення цієї проблеми і зумовлений вибір теми дослідження.
Вступ
1. ГЕНДЕРНИЙ АСПЕКТ ТВОРЧОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Ґендер: основні поняття
1.2. Концепції фемінізму
1.3. Ґендерні дослідження у психології
1.4. Ґендер кріз призму соціології
Висновок до розділу «Гендерний аспект творчості як предмет наукового дослідження»
2. ФЕМІНІСТИЧНЕ КІНО НІМЕЧЧИНИ ТА ІТАЛІЇ
2.1. Парадоксальне явище фашистського кінематографа: творчість Лені Ріфеншталь
2.2. «Нічний портьє» Л. Кавані: «жіноча» режисура в італійському кінематографі
Висновок до розділу «Феміністичне кіно Німеччини та Італії»
3. ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОЇ РЕФЛЕКСІЇ В ТВОРЧОСТІ ЖІНОК-РЕЖИСЕРІВ РАДЯНСЬКОГО ТА ПОСТРАДЯНСЬКОГО КІНЕМАТОГРАФА
3.1. «Сходження» Ларіси Шепітько
3.2. Еволюція жіночого образу в кінематографі К. Муратової
3.3. Гендерно компаративний аналіз кінотворів М. Михалкова і К.Муратової
- 3.3.1. Ґендерний аналіз кінорежисури фільму «12» Н. Міхалкова
- 3.3.2. Ґендерний аналіз кінорежисури фільму «Настроювач» К. Муратової
Висновок до розділу «Особливості художньої рефлексії в творчості жінок-режисерів радянського та пострадянського кінематографа»
Висновки
Список використаних джерел
Фільмографія
Вернуться назад